Prawdopodobnie największy wpływ miała na to osoba Pana Tomasza, miłego, kulturalnego i oczytanego dżentelmena, który swój ogromny zapał do pracy potrafił mi przekazać. Pan Tomasz nieustanie namawiał mnie do wyrażenia własnego zdania, co zachęcało do krytycznego, twórczego myślenia. Sprzyjało też przełamywaniu lęków przed publicznym wygłaszaniem swoich ocen. Dzięki niemu stałem się bardziej otwarty i aktywny na innych lekcjach.
Poza tym, Pan Tomasz przygotował mnie do obydwu prezentacji maturalnych, pomógł znacząco poprawić język i merytorykę mojego World Literature Essay. Razem przeanalizowaliśmy wiele tzw. past paperów, poprzednich matur. Dało mi to poczucie pewności siebie i sprawność, których nie zdobyłbym na szkolnych lekcjach polskiego.
Mogę szczerze przyznać, że przez te 3 lata z ucznia, który najchętniej polskiego nie uczyłby się wcale, stałem się osobą lubiącą ten przedmiot. Moje oceny już po trzech miesiącach współpracy zaczęły się stale i znacząco poprawiać. W końcu otrzymywałem te najwyższe, co pomogło dostać mi się na jeden z najlepszych brytyjskich uniwersytetów: University of….Cambridge/Warwick.
Tym samym, mogę powiedzieć, że Pan Tomasz to świetny nauczyciel polskiego, ale nie tylko. Jest to osoba, z którą kontakt rozszerzy horyzonty każdego, i laika, takiego jak ja i pasjonata literatury. Polecam serdecznie!
Michał Roniek
“Spotkań z Panem Tomkiem z pewnością nie nazwałbym lekcjami. To raczej zajęcia, wielogodzinne dyskusje, które pomogły mi nie tylko przebrnąć przez gąszcz trudnych do zrozumienia przeze mnie zasad, którymi kieruje się język polski, lecz również w ciekawy sposób przygotować się do ustnej prezentacji oraz pisemnej pracy maturalnej.”
Mateusz Urban
Uczeń IB1531
Warszawa, 30.07.2013